2. 12. 2016

, ,

Vyparádená škatuľa

Ešte pred pár rokmi som si obľúbila decoupage - servítkovú techniku. Kúpila som si zopár škatuliek a skúsila ich ozdobiť. Dnes už mám značnú zbierku malých, veľkých, so zatváraním (aj bez), skrášlených nádob na všetko možné.


Čo potrebujeme:

  • Drevená krabica
  • Servítka(y)
  • Akrilové farby / tempery (Pozor pri temperách, používam ich iba vtedy keď niečo maľujem jednofarebne. Pri kreslení rôznych vzorov na drevo sa temperové farby pri lakovaní miešajú  a rozmazávajú).
  • Štetce
  • Nádoby na farbu
  • Akrilový lak na drevo
  • Nožnice

Postup:

Pred realizáciou ako prvé musíme mať nápad / myšlienku ako chceme aby naša krabica vyzerala. Ja som z dekorovaním začala odspodu. Najprv som si natrela vnútro žltou farbou.

Kým sa mi dolná časť sušila, na hornú polovicu som zalepila servítku. Oddelila som si iba vrchnú vrstvu servítky, vystrihla si požadovaný tvar, priložila na krabicu a zvrchu som postupne zo stredu natierala lakom (použila som mäkký štetec, nech sa mi neroztrhá servítka). Nechala som nech sa suší.

Na dolnú polovicu drevenej škatuli som z vonkajších strán nalepila servítky, spodok som nafarbila červenou a po osušení farby som nalakovala červené dno a žlté vnútro.

Hornú polovicu som ešte po stranách ofarbila na čierno a po zaschnutí som nalakovala vnútro ktoré som nechala bez farby a čierne strany. Lak som nechala dôkladne vyschnúť celú noc.

Vycifrovaná krabica je pripravená na sladkosti, na šperky, na drobnosti, na čaj, na sponky, na kľúče... proste na všetko!


3 komentáre:

Používa službu Blogger.