14. 11. 2016

,

„Nový“ hrad


K moru chodím do Kumboru (Čierna Hora) od detstva. Celý záliv Boka Kotorská mám pochodený od Igala až po Kotor. Aj keď som si myslela, že už všetko poznám a nemám čo objavovať, tento rok som našla „nový“ hrad!


Po dlhej chôdzi do kopca sme konečne prišli k cieľu. No a to šliapanie sa vyplatilo. Zrúcanina hradu Španjola je úchvatná. Behala som po celom nádvorí, zišla do každej komnaty, každej veže, prebehla po každých schodoch hore – dolu, otvárala každé dvere a nakúkala cez každé okno. Nemohla som sa načudovať ako som za toto miesto až doteraz nevedela.


Takže, pri návšteve Herceg Nového okrem nádherného, kamenného starého mesta a pevnosti, ktorá leží priamo na pobreží, treba ísť ešte vyššie až k opusteným, brečtanom zarasteným hradbám Španjola.

Viem, že tam istotne pôjdem znovu!




0 comments:

Zverejnenie komentára

Používa službu Blogger.